Hej læsere. I dag har jeg forsøgt mig med at lave disse ' sunde pandekager ', hvilket er en stor tendens lige for tiden. Mums, hvor blev de gode! Jeg researchede lidt på nogle opskrifter, og udfra det lavede jeg så min egen. Oven på puttede jeg så lidt lækkert frugt og knas. Her er opskriften i hvert fald - jeg kan stærkt anbefale jer at lave dem, det tager ingen tid!

Det skal du bruge (ingredienser til fem mellemstore pandekager)
1 banan, 2 æg, cirka 1 dl havregryn, og evt. 1 tsk vaniljesukker og lidt vand
Nogle jordbær, 1 kiwi, 1-2 tern mørk chokolade og mandler til topping

Sådan gør du
Start med at tage skrællen af bananen, skær den i små stykker, og put dem i en skål. Slå to æg ud i samme skål. Tilføj havregryn og evt. vaniljesukker. Pisk det godt med et piskeris. Hvis dejen ikke helt har den ønskede konsistens (den skal helst være en lille smule flydende, men alligevel ikke helt), kan du putte 2-3 tsk. vand i. Der skal helst ikke være for mange klumper fra bananerne, men et par få giver bare lidt smag. Hæld dejen på panden, og steg pandekagerne ved jævn varme. Vend dem efter cirka 2-3 minutter, når de er fint gyldenbrune. Når alle pandekagerne er lavet, kommes de på en tallerken. Skær på et skærebræt 4-5 jordbærer ud i den ønskede størrelser, skær kiwien ud, hak mørk chokolade og mandler, og drys over pandekagerne. Spis dem mens de er lune og gode. Velbekomme! 

20 kommentarer:

  1. Tak for kommentaren på min blog, vil meget gerne følges, følger dig nu :)

    // http://byjulieagerlund.blogspot.dk/

    SvarSlet
  2. Selv tak - følger også dig nu. :)

    Knus Anna

    SvarSlet
  3. Det ser lækkert ud! :)
    Skal vi følges? Både blive fast læser og på Bloglovin?
    // valentinaniewandt.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det var det også!
      Ja, det vil jeg meget gerne, skriver lige en kommentar på din blog. :)))

      Slet
  4. Din blog er rigtig lækker, fede billeder, og relevante indlæg! er lige blevet fast læser :-)

    Kig meget gerne forbi:
    hvidbrunette.blogspot.dk

    Knus
    Celina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have!, det betyder rigtig meget! Jeg kigger på din blog. :)

      Knus

      Slet
  5. Fin blog du har dig ! :)
    Kunne du tænke dig at følges? Så kig endelig forbi og smid en kommentar hvis det er noget :)
    Knus
    Bynanasoerensen.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Jeg tager lige et kig. :)))

      Slet
  6. Mmm, det ser lækkert ud :)
    Tag gerne et kig: astridellenkruse.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have!
      Selvfølgelig. :)

      Knus, Anna

      Slet
  7. Gud, hvor ser det lækkert ud!

    http://welcometowonderlandsara.blogspot.dk/

    SvarSlet
  8. Tak - det var det også. :)
    Kigger lige på din blog.

    SvarSlet
  9. Mmh, det ser virkelig lækkert ud! Sunde pandekager er jo næsten for godt til at være sandt! Mums!

    Knus
    clumsysilhouette.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo tak, det var det virkelig også, mums! Ja, det er jo dét! :)

      Tager et kig på din blog, kys

      Slet
  10. Årh, det ser bare vildt lækkert ud!

    forresten vildt lækker blog du har, har du lyst til at følges? :)
    wasteyourtimee.blogspot.dk

    SvarSlet
  11. Tusind tak for begge dele!

    Jeg følger dig faktisk allerede i forvejen, men jeg vil da meget gerne følges hvis du har lyst til at følge mig, ha ha. :)
    knus

    SvarSlet
  12. Det ser godt nok lækkert ud!!

    victoriaschluter.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det også. :-)
      Tager et kig på din blog, knus

      Slet
  13. Åh hvor ser det godt ud!

    Knus
    - behindtheattitude.blogspot.dk

    SvarSlet